Семінар-практикум для працівників психологічної служби
Сьогодні 05 квітня 2024 року практичний психолог КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Бобровицької міської ради, Ксенія Липко, провела семінар-практикум для працівників психологічної служби освітніх закладів Бобровицької громади з теми: «Психологічна підтримка під час війни. Практики, які допоможуть стабілізуватися. Стресостійкість в освітньому просторі».
Психологом-тренером курсу «Психологічна підтримка для освітян», який розроблений на замовлення Фонду Фрідріха Науманна «За свободу», навчання за ГО «Смарт Освіта»,Ксенією Липко, було використано елементи даного тренінгу.
Програма “Психосоціальна підтримка для освітян” спрямована на:
- розвиток обізнаності педагогів закладів освіти у темі психічного здоров'я та навичок психосоціальної підтримки дітей та підлітків, їх батьків/опікунів у часи війни.
Учасники тренінгу працювали творчо, вміло виконували завдання, професійно розв’язували педагогічні й життєві ситуації щодо визначення та розпізнання ознак стресових розладів у дітей та підлітків. Ознайомилися з 5-ти кроковою моделлю першого реагування, розробили покроковий алгоритм першого реагування, який адаптований до потреб системи освіти та передбачає формування навичок розпізнавання труднощів психічного здоров’я дітей та підлітків, встановлення контакту, підтримки та, при необхідності направлення за професійною допомогою.
На початку тренінгу учасники креативно познайомилися, озвучили свої очікуванням, поділилися емоціями, озвучили свої бажання щодо роботи в групі. Практичні психологи й соціальні педагоги мали можливість ознайомитися з важливими матеріалами теми стресостійкості в освітньому просторі: викликами для стресостійкості, розпізнанням ознак стресових розладів, обранням стратегії й навчанню підготовки до розмови з дитиною, валідизацією теми стресостійкості, визначенню розмови із школярами про стрес та його вплив на психічне здоров’я. Учасники тренінгу складали модель розбудови стресостійкості дітей та підлітків та можливість роботи вчителів з даною темою, ознайомилися із способами самодопомоги при стресових реакціях та кроками скерування за фаховою допомогою, училися технікам стесостійкості на щодень.
Практичні психологи й соціальні педагоги мали можливість збагачувати свої знання й уміння за допомогою інструменту Jamboard, працювали з відео-матеріалами де вчилися визначати дії дорослого які допомагають заспокоїтися у стресових розладах. Ознайомилися з техніками підтримки та ресурсним календарем: «Пя’ть пальців», «Вправи турботи про фізичне здоров’я», «Практики релаксації», «Вправи емоційної регуляції». Знайомилися з «Щоденником вдячності», ідеями для вдячності, умінню відчувати вдячність та проговоренню вдячності.
Тренінг пройшов у емоційній атмосфері, креативно, творчо, професійно. Відчувався творчий пошук, а практичні вправи, емоційний заряд, обмін досвідом, розгляд ситуацій налаштовували учасників на емоції стабільності, мотивували до майбутньої роботи у своїх колективах.
Дякую усім учасникам за плідну роботу, творчий пошук й обмін досвіду щодо впровадження даної важливої теми!