17 лютого - урок медіаграмотності
У закладах загальної середньої освіти було проведено уроки, на яких здобувачі освіти навчалися розрізняти фейки, пропаганди, маніпуляції, які можуть бути використані в сучасному інформаційному просторі. Було сфокусовано увагу на необхідності робити аналіз медіатекстів, критично сприймати медіаповідомлення, володіти методами і прийомами психологічного захисту від непотрібної інформації, безпечної поведінки в медійному просторі, навичкам організації особистісного медійного простору.
Бобровицький ліцей (директор Тетяна Литвин): у 9-х класах був проведений Всеукраїнський урок з медіаграмотності, як превентивної зброї проти дезінформації. Класні керівники разом з учнями розглянули види маніпуляцій, з'ясували як розпізнавати фейки. Отримані знання були застосовані під час проходження веб квесту "Розвінчуємо маніпуляції в ЗМІ".
Макарівська гімназія (директор Ірина Науменко): були проведені уроки медіаграмотності для розвитку свідомого та критичного ставлення до інформації, що отримуємо з різних джерел.
Горбачівська гімназія (директор Ярослав Коросташивець): провели уроки, на яких навчали здобувачів освіти критично сприймати інформацію, протидіяти маніпуляціям, усвідомлювати цінність високоякісної інформації в контексті шкільної освіти: учні 9 класу (учитель Шумейко Н.А.) на уроці української мови добирали інформацію з доступних джерел «Сьогодення нашої країни. Духовності нації», навчалися критично мислити: вільно використовувати розумові стратегії та операції високого рівня для формулювання обґрунтованих висновків і оцінок, прийняття рішень; на уроці мистецтва (учитель Дзюба Л.О.) учні 8-х класів розглянули тему «Телебачення. Маніпуляції на телебаченні», на яких синтезували, оцінювали інформацію з будь-яких джерел, бачили проблеми, ставили запитання, висувати гіпотези та оцінювати альтернативи; учні 7 класу (учитель Калініч Т.В.) на уроці інформатики, формували уміння робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його; для здобувачів освіти 6 класу (учитель Шумейко Н.А.) провела урок з медіаграмотності «Довіряй, але перевіряй. Визначення фейків, фактів, суджень»; молодші школярі 2–4 класів (учителі Левкович Я.С., Коросташивець О.О.) формували критичне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, навчалися інформаційній безпеці під час роботи з інтернетом; проведено годину спілкування в 5 класі «Основи медіаграмотності» (учитель Калініч Т.В.).
Рудьківський ЗЗСО І-ІІІ ступенів (директор Наталія Данько): разом з учителем інформатики Солдатовою М. Ю. здобувачі освіти проговорили способи розпізнавання фейків, види маніпуляцій в мережі.
Бригинцівська гімназія (директор Олена Дьошина): уроки провели вчитель інформатики Єсипок Г.С. та вчителі початкових класів Новік А.М. та Бандура О.В. Під час уроків учні отримали навички медіаграмотності, зокрема критично сприймати інформацію, протидіяти маніпуляціям, ознайомилися зі способами розпізнавання фейків, розглянули процес створення новин та усвідомили цінність високоякісної інформації.
Браницька гімназія (директор Світлана Панченко): для учнів 1-9 класів відбувся урок з медіограмотності. Учасникам було запропоновано переглянути презентацію, щоб зрозуміти та відповісти на такі запитання: що означає "медіа"? Яка різниця між традиційним та соціальним медіа? Як бути критичним до реклами? Завершився урок грою, де здобувачі освіти переглянули рекламу та визначили маркетингові трюки у сучасній рекламі.
Бобровицький ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 2 (директор Ірина Юрченко): здобувачі освіти 10 класу обговорили основні способи обману людей через засоби масової інформації, також перевіряли власний рівень медіаграмотності та вміння критично мислити.
Тест на знання Медіаграмотності
Тест “Наскільки ви медіаграмотні і чи критично ви мислите?”
Відділ освіти міської ради