A A A K K K
для людей із порушенням зору
Бобровицька міська рада
Чернігівська область

Звіт про проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг

Дата: 01.03.2021 10:01
Кількість переглядів: 5009

На виконання Наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 №904, відповідних листів від 19.08.2014 № 9176/0/14-14/014 і Департаменту соціального захисту населення від 29.08.2014 року № 287/07 та з метою забезпечення практичної реалізації впровадження децентралізації у розподілі соціальних послуг і забезпечення прозорості їх надання структурним підрозділам Бобровицького територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Наказом від 15.09.2020 року № 34 створено комісію з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг, призначено відповідальних, затверджено плани проведення оцінки.

Станом на 15.09.2020 по терцентру виявлено 2460 громадян похилого віку, осіб з інвалідністю та інших громадян, які потребують соціального обслуговування, з яких – 2156 осіб обслужено, що становить 88% до виявлених, в т.ч.:

ветеранів війни та членів сімей загиблих –492 особи;

осіб з інвалідністю –260 осіб;

інвалідів війни – 7 осіб;

ветеранів праці – 909 осіб.

Соціальним обслуговуванням охоплено території 25 населених пунктів (2 ОТГ Бобровицька і Новобасанська та с.Вороньки, с.Соколівка).

В ході перевірки застосовувались наступні методи оцінки якості соціальних послуг: опитування отримувачів соціальних послуг; телефонне опитування; спостереження за процесом надання соціальних послуг; консультації з отримувачами соціальних послуг щодо відповідності обсягу, змісту, умов та порядку надання соціальних послуг відповідно до Державних стандартів; вивчення звернень отримувачів соціальних послуг. Для визначення рівня задоволення отримувачів соціальних послуг, які надаються терцентром, було опитано 215 підопічних, які обслуговуються в усіх структурних підрозділах терцентру, а саме: відділення соціальної допомоги вдома, відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги, відділення денного перебування, відділення стаціонарного догляду. Опитування проводилося членами робочих груп з метою збору необхідної інформації та подальшою її передачею комісії з проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг для визначення дотримання показників якості соціальних послуг відповідно до Державних стандартів. Для проведення оцінки якості соціальних послуг застосовувалися кількісні та якісні показники.

Соціальні робітники відвідують своїх підопічних 2-3 рази на тиждень та надають їм послуги відповідно до укладених договорів. Навантаження на кожного соціального робітника становить 11,2 осіб у місті та 8,9 – у сільській місцевості.  Відділенням було забезпечено безоплатне обслуговування громадян, які не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу. Громадяни, які мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу, перебували на платному обслуговуванні, а саме 135 осіб.

 Для покращення умов праці та більш якісного надання соціальних послуг, за підтримки благодійників , соціальним робітникам придбано 49 нових велосипедів.

Під час визначення рівня задоволення отримувачів соціальної послуги догляду вдома було опитано 63 особи.  В результаті перевірки були отримані позитивні відгуки щодо роботи соціальних робітників. Також виявлено, що 1 особа – отримувач соцпослуги догляду вдома не в повній мірі задоволена якістю її надання. У зв’язку з цим на нараді додатково проведена роз’яснювальна робота по питанню підвищення якості надання послуг.

Внутрішню оцінку якості соціальних послуг працівниками територіального центру здійснено шляхом самооцінки, яка проводиться щомісячно на нарадах. За результатами самооцінки 79% соціальних робітників одержали оцінку «Добре», решта – «Задовільну». 

У відділенні стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання на 30 ліжко-місць на момент оцінки мешкало 29 одиноких непрацездатних громадян та осіб з інвалідністю, з них 10 підопічних мають повністю втрачену рухову активність (лежачі). За статусом: «Особи з інвалідністю» – 11 осіб, «Ветерани війни» – 5 осіб, «Ветерани праці» – 14 осіб.

Мешканців установи обслуговує персонал в кількості 13 осіб. Проживаючі в стаціонарі забезпечені 4-х разовим повноцінним харчуванням. Витрати на харчування на 1 особу становлять 53 грн. 20 коп. на добу. Середньомісячне утримання одного проживаючого за вересень місяць 2020 року становить 4621,57 грн.

Лікар відділення стаціонарного догляду щоденно оглядає хворих і при потребі проводить необхідне лікування безпосередньо у відділенні. По необхідності підопічні направляються до ЦРЛ. За відповідний період пролікувалось – 3 особи.

Усі підопічні у відділенні в повному обсязі забезпечені засобами особистої гігієни та санітарії. Закуплено необхідні медикаменти для  надання першої невідкладної допомоги на суму 10,4 тис. грн.. Придбані господарчі та миючі засоби на суму 21,7 тис.грн., засоби гігієни (підгузники) – 16,2 тис.грн., закуплений одяг на 12,7 тис.грн. Щоденно проводиться провітрювання та вологе прибирання, а щоп’ятниці – санітарний день. Температура у кімнатах відповідає санітарним нормам.

Продовжується співпраця з Міжнародним Благодійним фондом «Lets help», від якої отримано засоби гігієни та дезинфікуючі засоби. Для комфортного проживання підопічних всі кімнати облаштовані необхідним, у кімнаті відпочинку працює телевізор.

За ініціативи благодійників, Святомихайлівської церкви та депутатів обласної ради, Ради ветеранів до релігійних та державних свят підопічним вручаються подарунки та продуктові набори. При підтримці небайдужих меценатів у відділенні стаціонарного догляду надається допомога у заготівлі дрів.

Здійснена заготівля картоплі, овочів та фруктів для харчування підопічних на осінньо-зимовий період в межах норм споживання в повному обсязі.

Проведений комплекс профілактичних заходів, спрямованих на попередження пожеж. Розроблений та вивішений на видному місці схематичний план евакуації людей на випадок пожежі, з обслуговуючим персоналом установи проведено інструктаж з пожежної безпеки, вивішені таблички із зазначенням номеру телефонів для виклику пожежної охорони  на видних місцях.

Зроблений косметичний ремонт кухні та санвузлу. Засобами реабілітації забезпечено всіх потребуючих мешканців установи.

У відділенні регулярно проводяться благодійні акції, під час релігійних свят дотримуються християнські звичаї. Перед мешканцями установи постійно виступають учасники художньої самодіяльності з концертами. Слід відмітити, що в основі цих заходів лежать не разові акції, а систематична робота адміністрації терцентру і працівників стаціонарного відділення. В заходах беруть активну участь спонсори, підопічним вручаються подарунки, продовольчі набори, готуються святкові обіди.

За час проведення оцінки від підопічних було 2 скарги (в усній формі) на якість надання послуг. З колективом відділення проведена бесіда і вказано на усунення недоліків у роботі. Кількість скарг складає 6,9 %, що відповідає показнику «Добре».

У відділенні денного перебування працювали: організатор культурно-дозвіллєвої діяльності, гурток оздоровлення «Надія», фітобар, клуб «Джерело душі» та гурток хорового співу. Надавались слідуючі послуги: індивідуальні відвідування підопічних, проведення бесіди, корекція психічного стану, обговорення літературних творів, заняття у групі здоров’я з урахуванням вікових змін, приготування фіточаїв з урахуванням діагнозу хвороби.

Засобами реабілітації у 2020 році скористалось 30 осіб з інвалідністю.

Раз на тиждень збирається гурт «Пісенне джерело». Щомісяця проводяться клубні засідання на різноманітну тематику. Постійно поновлюється стенд про життя територіального центру.

Опитуванням охоплено 94 особи відділення денного перебування. Скарг не виявлено, що відповідає показнику «Добре».

У відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги соціальні послуги надавались: перукарем, швачкою,  робітником з комплексного обслуговування. Станом на 01 жовтня 2020 року відділенням надано послуг 394 особам, з них на платній основі 168: перукарем - 92 особам, швачкою –76 особам. Банком одягу скористались 572 особи. До співпраці залучаються благодійні організації, районне товариство Червоного Хреста, приватні підприємці, релігійні конфесії. За їх підтримки до свят формуються продуктові набори, якими забезпечуються найбільш вразливі верстви населення.

Оцінкою охоплено 55 підопічних відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги. Скарг не виявлено. Опитані внесли побажання розширити сезонний асортимент банку одягу.

З метою проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома, стаціонарного догляду та соціальної адаптації проведено визначення  індивідуальних потреб з урахуванням ступеня індивідуальних потреб на основі шкали оцінки можливості виконання елементарних та складних дій на кожного громадянина, який отримує соціальну послугу догляду вдома, стаціонарного догляду та соціальної адаптації, складено індивідуальні плани на кожного отримувача соціальних послуг відповідно до вимог Державних стандартів.

При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома, стаціонарного догляду, соціальної адаптації, організації надання адресної натуральної та грошової допомоги застосовуються показники якості соціальної послуги такі як: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, професійність.

Адресність та індивідуальний підхід: згідно звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах (згідно індивідуальних планів – 100%). Всі особові справи підопічних містять індивідуальні плани надання соціальної послуги догляду вдома, стаціонарного догляду, соціальної адаптації  і відповідають визначеним індивідуальним потребам отримувачів соціальної послуги.

Результативність: згідно опитування (90% опитаних) підопічні задоволені соціальною послугою догляду вдома, стаціонарного догляду, соціальної адаптації , що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані отримувача соціальної послуги у процесі їх надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга не надавалась; скарг зі сторони підопічних не було.

Своєчасність: рішення про надання соціальної послуги догляду вдома, стаціонарного догляду, соціальної адаптації чи відмову у їх наданні приймається терцентром протягом 14 календарних днів з моменту звернення (подачі заяви) отримувача(ем) соціальної послуги або його законного(им) представника(ом) та з урахуванням ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги та  складання індивідуального плану здійснюються протягом 5 календарних днів з дати  звернення отримувача(чем) соціальної послуги або його законного представника (законним представником).

Результати визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є підставою для складання /перегляду/ індивідуального плану та укладання договору про надання соціальної послуги догляду вдома, соціальної адаптації та стаціонарного догляду.

Через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги догляду вдома, соціальної адаптації чи стаціонарного догляду соціальним працівником, персоналом стаціонарного відділення (за потреби) проводиться повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги з метою коригування індивідуального плану (за потреби).

Надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється один раз на півроку.

Протягом 5 днів з дня прийняття рішення про надання соціальної послуги догляду вдома, соціальної адаптації чи стаціонарного догляду укладається договір про їх надання, який підписується у двохсторонньому порядку. Строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі.

Доступність та відкритість: розташування територіального центру є вдалим, він знаходиться в центрі міста зі зручним транспортним сполученням. Одноповерхова будівля облаштована пандусом для людей з обмеженими фізичними можливостями.

Вздовж коридорів оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг, інформаційні картки соціальних послуг, перелік документів, необхідних для влаштування до будинку-інтернату, структура територіального центру, облаштований куточок Червоного Хреста.

Повага до гідності отримувача соціальної послуги: під час проведення внутрішнього моніторингу  та згідно проведених опитувань, отримувачі соціальних послуг задоволені роботою соціальних робітників.

Працівники територіального центру зобов’язуються ввічливо та коректно ставитися до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігати в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків (п. 2.4 Договору про надання соціальних послуг). Випадків порушення договору не виявлено.

Професійність: Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації.

Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг показники відповідають встановленому рівню -“Добре”.

Однак, матеріально-технічна база територіального центру потребує покращення. Приміщення та дах адмінбудинку потребують капітального ремонту. Недостатня кількість комп’ютерної техніки для фахівців безпосередньо впливає на якість соціальних послуг. Мала площа кабінетів не дає можливості спеціалістам приймати підопічних індивідуально.

Відповідно до норм Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 20.01.2014 № 28 працівники терцентру шляхом опитування та співпраці з представниками міської громади та старостинських сільських округів проводили виявлення громадян, які потребують надання різних видів соціальних послуг, та визначення індивідуальних потреб даних громадян у соцпослугах, з метою надання їм своєчасної допомоги та, в разі необхідності,  розширення спектру соціальних послуг у 2020 році.

Протягом звітного періоду у територіальному центрі було проведено внутрішні наради з питань роботи структурних підрозділів терцентру щодо надання соціальних послуг мешканцям району. Запрошувались фахівці УСЗН з питань порядку надання пільг та субсидій  у зв’язку із встановленням державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування та внесенням змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Комісією з внутрішньої оцінки якості соцпослуг та завідувачами відділень протягом року проводились  планові та раптові  перевірки роботи соціальних робітників та персоналу стаціонарного відділення. В цілому протягом даного періоду проведено 35 перевірок.

З метою удосконалення соціального обслуговування (надання соціальних послуг) до кінця 2020 року планується наступне:

– продовжувати роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями з метою надання їм необхідної допомоги. А також роботу щодо вивчення потреб мешканців громад у соціальних послугах.

Засідання Комісії оформлялися протоколом (100 %). Внутрішня оцінка якості надання соціальних послуг: догляду вдома, стаціонарного догляду, соціальної адаптації, організації надання адресної натуральної та грошової допомоги визначалися із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг (узагальнювалися статуси, які переважали).

Показники якісні

Від 80% до 100%

(добре)

Від 51%  до 79%

(задовільно)

Від 0% до 50%

(незадовільно)

Адресність та індивідуальний підхід

«Добре»

Результативність

«Добре»

Своєчасність

«Добре»

Доступність

«Добре»

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

«Добре»

Професійність

«Добре»

 

Показники кількісні

Від 0 %          до 20 %

Від 21 %   до 50%

Від 51 %        до 100%

Кількість скарг та результат їх розгляду

«Добре»

Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги:

догляду вдома

стаціонарного догляду

соціальної адаптації

організації надання адресної натуральної та грошової допомоги

«Добре»

Кількість працівників, які пройшли атестацію

«Не задовільно»

 

Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг, показники відповідають встановленому рівню – «Добре».

Оцінка якості соціальних послуг в цілому

Узагальнений статус

Рекомендації по роботі із суб’єктом,

що надає соціальну послугу

«добре»

продовжувати роботу з суб’єктом

«задовільно»

«незадовільно»

 

Незважаючи на загальну оцінку «Добре», в територіальному центрі розроблені заходи, які спрямовані на вдосконалення процесу обслуговування й підвищення якості СП, які надаються структурними підрозділами терцентру, а саме:

1.    Посилити контроль за якістю та обсягом надання СП підопічним;

2.   Регулярно проводити аналіз та обробку індивідуальних планів надання СП, забезпечувати оформлення даних відповідно вимог законодавства;

3.   В межах фінансових можливостей сприяти зміцненню матеріально-технічної бази терцентру;

4.    Продовжувати  інформаційно-розяснювальну роботу серед населення з питань обслуговування структурними підрозділами терцентру;

5.  Продовжувати роботу з благодійними організаціями, приватними підприємцями, релігійними конфесіями у напрямку надання допомоги малозабезпеченим громадянам.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь